Η ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολης
Η ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολης

Η ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολης

Μάθε όσα δεν ξέρεις για το Ράλλυ Ακρόπολις, το κορυφαίο και διεθνώς αναγνωρισμένο event για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στη χώρα μας.

Το “Ράλλυ των Θεών” όπως διαφορετικά το λένε, είναι ο αγώνας στον οποίο κάθε οδηγός ονειρεύεται να συμμετάσχει. Να δοκιμαστεί στην αντοχή και τις δεξιότητες και η αδρεναλίνη του να σπάσει κάθε ρεκόρ τρέχοντας στις πιο απαιτητικές διαδρομές. 

 

ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ

Πρώτη χρονιά που ξεκίνησε ήταν το 1951 όταν μια παρέα φίλων του αυτοκινήτου ζήτησαν από την ΕΛΠΑ (Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων) την επανέναρξή του ύστερα από την παύση λόγω του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου αλλά και του Εμφυλίου Πολέμου αμέσως μετά στην Ελλάδα. Έτσι διοργανώθηκε από την ΕΛΠΑ, τον Νοέμβριο του ίδιου έτους με εκκίνηση κάτω από την Ακρόπολη και τερματισμό την Κηφισιά. Συγκεκριμένα, συμμετείχαν 10 αυτοκίνητα που διένυσαν 1923 χμ. και νικητής βγήκε ο Πέτρος Περατικός με ένα Fiat 1400. 

 

blank
blank

ΤΟ 1ο ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Την επόμενη χρονιά, το 1953, μετονομάστηκε σε Ράλλυ Ακρόπολις και έγινε διεθνές, ύστερα από πρόταση του Απόστολου Νικολαΐδη (πρόεδρος της ΕΛΠΑ) κι έτσι τον Μάιο της ίδιας χρονιάς δόθηκε η εκκίνηση κάτω από την Ακρόπολη. Συμμετείχαν 26 αυτοκίνητα και νικητής ήταν ο Νίκος Παπαμιχαήλ με μια Jaguar. Λόγω του ότι οι δρόμοι ήταν σκληροτράχηλοι και εξαιρετικά δύσκολοι στην ηπειρωτική Ελλάδα, κατάφεραν να τερματίσουν μόλις 6 αυτοκίνητα.

 

Το 1956 εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) κάνοντάς το αυτόματα και πιο γνωστό. Είναι και η πρώτη χρονιά που τον αγώνα δεν τον κερδίζει Έλληνας αλλά ο Γερμανός Walter Shock με μία Mercedes-Benz. Αυτός μαζί με τον Τζόννι Πεσματζόγλου είναι μάλιστα οι μόνοι που κέρδισαν πάνω από μία φορά στο πρωτάθλημα.

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ

Έπειτα, από το 1973 συμπεριλαμβάνεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (πρώτα στο IMC και μετέπειτα στο WRC). 

To 2013 σταμάτησε να προσμετράται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, λόγω οικονομικών δυσχερειών και μη εξόφλησης των οφειλών προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου. Έτσι, υποβιβάστηκε και εντάχθηκε και πάλι στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι, αλλά επέστρεψε στους Παγκόσμιους Αγώνες Ράλλυ το 2021, μετά από 8 χρόνια διακοπής. 

ford
blank

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

 Οι δύσκολες ειδικές διαδρομές, τα όμορφα τοπία, η αδρεναλίνη και το πάθος φυσικά για το αυτοκίνητο είναι τα ισχυρά κίνητρα που κάνουν κάθε οδηγό να θέλει να συμμετάσχει στο Ράλλυ Ακρόπολις. 

Κάποιες από τις πιο γνωστές ειδικές διαδρομές είναι αυτή στην Καλαμπάκα, γύρω από τον Όλυμπο, στην Κεντρική Ελλάδα και τη Νότια Πελοπόννησο. Επίσης, γνωστές είναι και αυτές στη Φθιώτιδα και τη Φωκίδα με φόντο τα βουνά του Παρνασσού και της Γκιώνας. Εξίσου γνωστή και όμορφη είναι αυτή της Πάρνηθας.

 

Ξεχωρίζουν φυσικά οι ειδικές διαδρομές σε Ελευθεροχώρι και Μοσχοκαρυά όπως και σε Κινέτα, Αγίους Θεοδώρους, και γύρω από τα Γεράνεια βουνά. Οι οδηγοί δίνουν τα βέλτιστα για καλές αποδόσεις και ταυτόχρονα απολαμβάνουν τη διαδρομή στα πανέμορφα ελληνικά τοπία πολλές φορές περνώντας από 

σημαντικότατους αρχαιολογικούς χώρους, όπως είναι οι Μυκήνες.

 Τέλος, γνωστή σε όλους και πολύ αγαπητή είναι η ειδική διαδρομή Φουρνά ή Ρεντίνα στην Ευρυτανία γνωστή και ως «Ταρζάν».

ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ

Τις περισσότερες νίκες με 5 καρό σημαίες εχει ο  σκωτσέζος οδηγός Κόλιν ΜακΡέι (1996, 1998, 2000, 2001, 2002) και στην κατηγορία των κατασκευαστών η Ford με 17.

Ο Τζόννυ Πεσματζόγλου πέτυχε δύο νίκες (1952,1955) οδηγώντας μια Chevrolet Deluxe V8 και ένα Opel Kapitan αντίστοιχα. Ο Νίκος Παπαμιχαήλ κέρδισε το 1953 οδηγώντας μια Jaguar XK120, ενώ μια χρονιά αργότερα(1954) ο Πέτρος Παπαδόπουλος αναδείχθηκε νικητής με ένα Opel Rekord. Τέλος, το 1995 νικητής βγαίνει ο Αρης Βωβός με συνοδηγό τον Κώστα Στεφανή με Lancia Delta HF Integrale.

 

blank

Στις νίκες κατασκευαστή, η Ford καταλαμβάνει την 1η θέση στον αγώνα με 13, ενώ ακολουθούν Lancia με 6 και Subaru με 5.

 

blank

Φέτος, είναι όλα έτοιμα για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις που θα διεξαχθεί στην Αθήνα στις 8-11 Σεπτεμβρίου.

Συνολικά θα συμμετέχουν 70 αυτοκίνητα με πληρώματα από 31 χώρες που θα κληθούν να τρέξουν σε 16 ειδικές διαδρομές και 1 υπερειδική στο ΟΑΚΑ. 

Τα εισιτήρια θα ξεκινούν από 10 ευρώ, ενώ 40.000 εισιτήρια θα έχουν μέση τιμή 18,5 ευρώ.

Μη χάνεις τα νέα μας!

Νέες αφίξεις οχημάτων, χρήσιμες συμβουλές και νέα κατευθείαν στο mailbox σου!

Πρόσφατα Άρθρα

Εμπορευόμαστε ελαφρώς μεταχειρισμένα οχήματα με πλήρη διαφάνεια και στόχο την υψηλή ικανοποίηση των πελατών μας. Για αυτό σου δίνουμε έγγραφη εγγύηση μηχανολογικών μερών, δυνατότητα χρηματοδότησης ακόμη και χωρίς τράπεζα, εγγύηση πραγματικών χιλιομέτρων, παράδοση στο χώρο σου, δυνατότητα ανταλλαγής, αναφορά απο ανεξάρτητο φορέα, προσθήκη επιπλέον εξοπλισμού και αξεσουάρ & δώρο τα έξοδα μεταβίβασης!
© 2024 made with ♥ by FLEX GROUP CAR SALES S.A.