![Τι ποινές προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ);](https://d30jmrpeaceiwd.cloudfront.net/wp-content/uploads/2024/12/20140640/green-light-traffic-lights-outdoors-335x186.jpg 335w, https://d30jmrpeaceiwd.cloudfront.net/wp-content/uploads/2024/12/20140640/green-light-traffic-lights-outdoors-167x93.jpg 167w, https://d30jmrpeaceiwd.cloudfront.net/wp-content/uploads/2024/12/20140640/green-light-traffic-lights-outdoors-670x372.jpg 670w)
Τα αυτοκίνητα υδρογόνου άρχισαν να συζητιούνται από τη δεκαετία του 1990, όταν εμφανίστηκαν ως μια επαναστατική ιδέα για την αντικατάσταση των παραδοσιακών καυσίμων. Με την ικανότητά τους να λειτουργούν με μηδενικές εκπομπές ρύπων και γρήγορο ανεφοδιασμό, θεωρήθηκαν ως η απάντηση στις περιβαλλοντικές προκλήσεις και την ανάγκη για βιώσιμη κινητικότητα.
Η συζήτηση αναζωπυρώθηκε τις τελευταίες δεκαετίες, καθώς οι κυβερνήσεις και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα και να στραφούν σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Εν έτει 2025, τα αυτοκίνητα υδρογόνου εξακολουθούν να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης, επειδή οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι περιβαλλοντικές πιέσεις ενισχύουν τη σημασία της μετάβασης σε καθαρές μορφές ενέργειας, ενώ παράλληλα εγείρονται ερωτήματα για την ευρεία υιοθέτησή τους.
Η πραγματικότητα του 2025 δείχνει ότι, παρά τις δυνατότητές τους, τα αυτοκίνητα υδρογόνου δεν έχουν καταφέρει ακόμη να εδραιωθούν στην αγορά. Το υψηλό κόστος παραγωγής, η περιορισμένη υποδομή ανεφοδιασμού και η ενεργειακή αναποτελεσματικότητα σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία παραμένουν σημαντικά εμπόδια. Ωστόσο, εταιρείες όπως η Toyota και η Hyundai συνεχίζουν να επενδύουν στην ανάπτυξη της τεχνολογίας υδρογόνου, με ελπίδες ότι η παραγωγή “πράσινου” υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές και η βελτίωση των υποδομών θα μπορούσαν να ανατρέψουν τα δεδομένα.
Η Υδρογονοκίνηση στην Ελλάδα
Η υδρογονοκίνηση στην Ελλάδα βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, με την πρώτη σημαντική εξέλιξη να είναι η λειτουργία του πρώτου σταθμού υδρογόνου το 2021 από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» στην Αγ. Παρασκευή Αττικής. Από το 2023, έχουν τεθεί στόχοι για την εγκατάσταση 26 πρατηρίων υδρογόνου έως το 2030, εκ των οποίων τα 17 θα βρίσκονται σε αστικές περιοχές και τα 9 κατά μήκος των κύριων αυτοκινητοδρόμων, ενώ ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) η ανάπτυξη ρυθμιστικού πλαισίου για το υδρογόνο και το βιομεθάνιο, με στόχο την προώθηση των υπεράκτιων αιολικών πάρκων και την υλοποίηση έργων δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS).
Για το ελληνικό νοικοκυριό, η χρήση υδρογονοκίνητων οχημάτων δεν είναι επί του παρόντος βιώσιμη επιλογή. Απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και μείωση του κόστους παραγωγής και διάθεσης υδρογόνου, ώστε να καταστεί πιο ανταγωνιστικό. Εντωμεταξύ, η προτίμηση σε ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικές λύσεις φαίνεται πιο ρεαλιστική. Παρά τις προκλήσεις, τα αυτοκίνητα υδρογόνου διατηρούν μια ιδιαίτερη θέση στον διάλογο για την ενεργειακή μετάβαση, καθώς προσφέρουν ορισμένα πλεονεκτήματα που τα καθιστούν κατάλληλα για συγκεκριμένες εφαρμογές, όπως η βαριά μεταφορά.
Διάβασε επίσης: Ηλεκτρικά οχήματα: Είναι το μέλλον της αυτοκίνησης;
Νέες αφίξεις οχημάτων, χρήσιμες συμβουλές και νέα κατευθείαν στο mailbox σου!
Κάλεσέ μας τώρα
Επισκεφτείτε μας κατόπιν ραντεβού!